Pheeebzzz

MOOC 6 #17--20180125-Phoebe Aka Pheeebzzz

MOOC 6 #17--20180125-Phoebe Aka Pheeebzzz
Pheeebzzz, Jan 24, 2018
Description:
Credits :
Paper & Elements from M3 Aug 14 & M3 Sept 14 by Lynne Marie, Quirky Heart and Just Jamie - Fonts : Traveling Typewriter, Gost Common, PWBrush Script, Kristen ITC

Journaling :
J’ai commencé à surfer en 1994 à la grande époque des modems RTC et d’infonie. J’avais le dernier cri, un cadeau que je m’étais fait à Noël : un modem olitec 33600 bps :). Et avec le surf, j’ai aussi découvert les salles de chat et les pseudos. Pas question d’utiliser mon prénom que je n’aime pas particulièrement. J’ai donc opté pour Phoebe.
Et je suis longtemps restée Phoebe online, le privilège d’avoir - dans les domaines qui m’intéressent - été parmis les premiers à investir le net. Sauf que quand j’ai commencé à m’inscrire sur des forum pour partager et échanger sur le scrap digital, je n’étais plus la première et que Phoebe était déjà pris. Et que je n’aime pas ajouter des numéros à mon pseudo. Un peu rageuse, j’ai essayé Fibi (pour que les français prononcent enfin correctement mon pseudo !) et finalement j’en suis arrivée à Pheeebzzz, 3 e et 3 z un jour où j’en avais marre que Phoebe ne passe vraiment pas. J’ai mis du temps à me faire à n’être plus Phoebe qui était au fil des ans devenue
une part de mon identité : certaines personnes qui m’ont rencontrée online m’appellent Phoebe même quand on se voit irl !
Mais pourquoi Phoebe ? Quand on me demandait à l’époque si ça venait de Friends, ça passait encore car j’apprécie cette série. Par contre, ce qui me hérissait c’était qu’on me demande si c’était à cause de Charmed, série que je n’ai jamais réussi à suivre, tout juste en ai-je vu un ou deux épisodes.
Non, Phoebe, ce n’est ni à cause de Friends, ni à cause de Charmed. C’est juste le prénom de la petite soeur du héros d’un de mes livres préférés, un des deux que je relis(ais... ça n’est plus arrivé depuis la naissance d’Achille) au moins une fois par ans depuis que j’ai 13 ans. Phoebe, c’est la petite soeur d’Holden Caulfield.

Translation :
I started surfing in 1994 back in the glorious era of RTC modems and Infonie. I had the latest modem an olitec 33600 bps taht I gifted myself for Christmas. With surfing I also discovered chat rooms and aliases. No way I would use my first name which I don't particularly like. I picked Phoebe.
I've been know online as Phoebe for some years, a privilege earned by being - in the fields I'm interested in - among the first ones to have been online. But when I decided to join scrapbooking forums, I was no longera among the first and Phoebe was already taken. I don't like adding numbers to my alias. I tried Fibi (so that French people would at last start pronouncing my alias correctly) and one day ended up raging that Phoebe was taken and trying Pheeebzzz 3 e & 3 z. It took me quite some time to get used to not being Phoebe anymore since it's been such a huge part of my identity : many people who've first met me online do call me Phoebe when we meet irl.
Why Phoebe ? Many have asked if it's because of Friends, which is a show that I like. Others have asked, much to my despair is it's because of Charmed, a series that I've never liked, having only been able to watch 1 or 2 episodes. No, Phoebe is not because of Friends or Because of Cahrmed. Phoebe is the first name of my favourite book (one that I've read at least one a year since I was 13) hero's little sister's name. Phoebe is Holden, Caulfied's little sister.
Mylinn, MrsGaramer and KittyY like this.
    • IntenseMagic
      I love the origin of your name! Such a fun story to read! I'm like you, I do not like to add numbers to my usernames. I absolutely adore how you did this page with that huge speech bubble! So fun and so creative!!
    • bestcee
      That is a really fun story! I love that it's a literary character instead of a tv show! The speech bubble is fabulous! Thanks for sharing!
    There are no comments to display.
  • Category:
    Month of Challenges 6
    Uploaded By:
    Pheeebzzz
    Date:
    Jan 24, 2018
    View Count:
    476
    Comment Count:
    2

    EXIF Data

    File Size:
    227 KB
    Mime Type:
    image/jpeg
    Width:
    600px
    Height:
    600px
     

    Note: EXIF data is stored on valid file types when a photo is uploaded. The photo may have been manipulated since upload (rotated, flipped, cropped etc).