Do you look like your avatar?

Discussion in 'Chatty Pad' started by Iowan, Jun 12, 2021.

  1. Iowan

    Iowan Is this heaven? No, it's Iowa

    Messages:
    5,276
    Joined:
    Jan 17, 2010
    If you were walking down the street, would your fellow Lilypad friends recognize you from your avatar? I will say yes to mine because my husband, who is usually with me, is also in my avatar and he looks virtually the same as the avatar. (Me, not so much, lol)


    So would you be recognizable to us?
     
  2. SeattleSheri

    SeattleSheri Movers, cleaners, great hair. I'm a socialite!

    Messages:
    1,455
    Joined:
    May 1, 2010
    If we ran into each other in the Seattle area I think you would recognize me :)
     
    Angela Toucan and Iowan like this.
  3. Ferdy

    Ferdy Heavy Metal Head Banger

    Messages:
    5,299
    Joined:
    Oct 21, 2009
    yes!! my avatar is recent, and even my glasses are the same!! =)
     
    Angela Toucan and Iowan like this.
  4. HavaDrPepper

    HavaDrPepper Space. The final frontier

    Messages:
    1,852
    Joined:
    Dec 27, 2015
    Yep. Hair is still grey and long although I don't have bangs anymore. Still wear glasses (different frames though).
     
    Angela Toucan and Iowan like this.
  5. BevG

    BevG If I can't remember it, it didn't happen

    Messages:
    5,355
    Joined:
    Dec 26, 2015
    Yup - this was taken this past winter.
     
    LynnG, Angela Toucan and Iowan like this.
  6. FarrahJobling

    FarrahJobling FarrahJobling

    Messages:
    7,000
    Joined:
    Dec 17, 2012
    doubtful...I'm nearly 10 years older....my hair is shorter...and I'm much rounder all over LOL
     
    jenn mccabe, Angela Toucan and Iowan like this.
  7. LynnG

    LynnG Designer

    Messages:
    3,150
    Joined:
    Nov 15, 2015
    Hopefully, since I finally updated it fairly recently after using a decade-old one with different hair colour for years! Haven't changed much since I reset it :-)
     
    Angela Toucan, bestcee and Iowan like this.
  8. KimJ

    KimJ Did you check in the refrigerator?

    Messages:
    12,696
    Joined:
    Nov 28, 2009
    Maybe? I'm in full color in real life. :giggle I actually look more like my avatar now than I did a few weeks ago, since I got my armpit-length pandemic hair chopped off to a chin-length bob. I haven't re-blonded yet, so I'm currently gray/mud, and I haven't had bangs in a couple of years. And I have 9 years worth of aging to add in. My glasses are still the same right now, but I might finally get new frames at my appointment next month. Haven't decided for sure yet. :)
     
  9. bonnenuit

    bonnenuit Why do I always have to be Captain?

    Messages:
    3,327
    Joined:
    Dec 22, 2015
    Oh, goodness! I hope I don't resemble my avatar! I do wear glasses though so one tiny bit of resemblance.
     
    LynnG, Dalis, Angela Toucan and 2 others like this.
  10. gonewiththewind

    gonewiththewind I choose joy.

    Messages:
    8,549
    Joined:
    Dec 15, 2009
    Yes, I think you would recognize me . . . even though, like @KimJ said, I'd be in color in real life. LOL The photo in my avatar is from April 2020.

    Here's a color photo from April 2021:

    2021-04-02-(67).jpg
     
  11. DivaMom96

    DivaMom96 Well-Known Member

    Messages:
    929
    Joined:
    Mar 9, 2017
    Yep - I look the same as last year, when my photo was taken.
     
    LynnG, Angela Toucan and Iowan like this.
  12. Nemla

    Nemla Stretching my skill set

    Messages:
    6,951
    Joined:
    Apr 24, 2013
    Nope,somehow I don't think so LoL. But when I do use,an actual photo it is always a recent one.
     
    LynnG, Dalis, Angela Toucan and 2 others like this.
  13. Cherylndesigns

    Cherylndesigns All glasses should be bigger than 1.5 oz

    Messages:
    7,590
    Joined:
    Dec 15, 2017
    Definitely - as long as I had my baseball cap on, which I do 99% of the time. I recently "graduated" to a cowboy hat, two of them in fact, so maybe not. Depends on what hat I was wearing. hahaha
     
    LynnG, Angela Toucan and Iowan like this.
  14. Cherylndesigns

    Cherylndesigns All glasses should be bigger than 1.5 oz

    Messages:
    7,590
    Joined:
    Dec 15, 2017
    Hahaha this is so much fun!! I didn't even know it, but my hubby just took this picture of me today, getting in the car. I had been standing outside talking to my daughter. One thing you'll almost ALWAYS be able to recognize me by - I normally have on a funny T-shirt. This one says "0 Days Without Sarcasm". LOL

    Here's me in my cowboy hat - hot off the press.

    thumbnail---2021-06-12T183348.917.jpg
     
    jk703, gonewiththewind, Dalis and 6 others like this.
  15. Karen

    Karen Wiggle it, just a little bit!

    Messages:
    26,534
    Joined:
    Jun 28, 2008
    Uuuuhhhhh.... yeah, sure! I totally still look like my kid is in 1st grade (like when this picture was taken). Definitely don't have a senior next year. :giggle
     
    LynnG, Dalis, Angela Toucan and 2 others like this.
  16. A-M

    A-M Not a lot of hustle in my hustle anymore

    Messages:
    3,245
    Joined:
    May 3, 2016
    I do not think so.... but the cartoon image is similar to my looks - not such a large smile and I still have some dark brown hair amongst the grey!
     
    LynnG, Angela Toucan and Iowan like this.
  17. littlekiwi

    littlekiwi Perfectly perfect just the way I am!

    Messages:
    5,280
    Joined:
    Jan 21, 2012
    Probably even though my photo is 15/16 years old now. Helps that I haven’t had any facial surgery (medically necessary as a youngster) where I did change quite a bit.
     
    LynnG, Dalis, Iowan and 2 others like this.
  18. IntenseMagic

    IntenseMagic I like my pillow Rock hard

    Messages:
    10,027
    Joined:
    Feb 28, 2012
    Mine is from this past Christmas, so walking down the street I probably look pretty similar. Right now at home with my summer pony tail, no makeup look, probably not lol
     
    Karen, LynnG, Dalis and 2 others like this.
  19. bestcee

    bestcee Lorelei and Rory are my neighbors

    Messages:
    15,735
    Joined:
    Dec 18, 2013
    Yep. My long term friends joke that I've barely changed from high school. Just rounder. I change my avatar often, so it's usually a recent photo. This one is sometime in the last 6 months. I'd have to check to be sure.
     
    LynnG, Iowan and Angela Toucan like this.
  20. Eyeore

    Eyeore Think it over, think it under

    Messages:
    6,599
    Joined:
    Jan 2, 2014
    For sure, mine was Winter 2019 and I haven't changed that much at all.
     
    Karen, LynnG, Iowan and 1 other person like this.

Share This Page